20. Yüzyılın öncü tasarımcılarından sıra dışı çift Ray ve Charles Eames’in kült tasarımları hala günlük hayatımızın birer parçası.
RAY KAISER VE CHARLES EAMES, Amerikan tasarım tarihinin en bilinen çifti. Macera tutkuları ile yaratıcılıklarını birleştirerek, dünyada yer etmiş birçok tasarıma birlikte imza attılar. Mobilya dünyasına ve modern mimariye yepyeni bir bakış açısı kazandırdılar. Grafik, modem sanat, sergileme ve film üzerine de çalışmalar yapan çiftin çalışırken en önemli kriterlerinden biri. birlikte eğlenmek olmuştur. Geçmişleri birbirlerinden çok farklı olan Eames çiftinin kesiştikleri nokta, sanat ve tasarım düşkünlükleri idi. 1940′larda tanışıp evlenen ve Los Angeles’a yerleşen çift, birlikte yaşadıkları evin bir odasını stüdyoya dönüştürerek burada favori malzemeleri kontrplak ile cesur denemeler yapmaya başladı.
İlk olarak Amerikan ordusu ve sonrasında mobilya devi Herman Miller için tasarımlar yaparak ismini duyuran çift, işbirliklerini Vitra ve IBM markaları ile sürdürdüler. Malzemeleri kullanma biçimi ve teknik becerileri ile yaptıkları kaliteli tasarımları günlük hayatın bir parçası haline getiren Eames çifti “iyi yaşam” adına örnek oluşturdular. 1940′ların sonunda kendilerinin yarattığı ve aynı zamanda bir ömek ev de olan “Eames House” içinde iş ve özel yaşamlarının iç içe geçtiği bir hayat geçirdiler.
Aydınlatmada zanaatkar tasarımlar
Highlight Aydınlatmanın dünyaca ünlü iki yeni markası; De Majo ve Artemide ürünleri hayranlarıyla buluşuyor.
HIGHLIGHT AYDINLATMA; Voltolina, Arte Di Murano, Antica Murriña, Axo Light, Swarovski, Panzeri, MK Ilumination, Cariesso, Philips gibi markaların ardından dünyanın en seçkin ve beğenilen iki aydınlatma markası De Majo ve Artemide’yi bünyesine kattı. Büyükçekmece’deki 13000 m2′lik showroom mağazasında sergilediği 22 markanın 16′sının Türkiye’deki tek distrübütörü. Aynı zamanda kişiye özel avizeler tasarlayıp, üretimini de kendi bünyesinde yaparak farklı projelere imza atıyor. Dünyaca ünlü aydınlatma markalan, yeni ürünleri ve binlerce çeşit avize tasarımlarını görmek için Highlightin Büyükçekmece’deki showroomüna uğramanızı tavsiye ederiz.
De majo
Tasarım severler ve profesyonellerin favori markalarından De Majo, yeni koleksiyonunda teknolojik yenilikleri birleştiren çevreye saygılı zarif tasarımlarıyla dikkat çekiyor. Dünyaca ünlü tasarımcı Massimo Losa Ghini tasarımı olan ve çok sevilen bir ürün
haline gelen Cannettata gibi yeni katalogda yer alan pek çok yenilik var. Ürün kalitesine adanmış şirket stratejisi ve geleneksel cam işleme yöntemlerini kullanarak üretim yapması sayesinde De Majo’nun Murano camcılığında önemi büyük..
haline gelen Cannettata gibi yeni katalogda yer alan pek çok yenilik var. Ürün kalitesine adanmış şirket stratejisi ve geleneksel cam işleme yöntemlerini kullanarak üretim yapması sayesinde De Majo’nun Murano camcılığında önemi büyük..
Artemide
1960′lı yıllarda kurulan Artemide, dünyanın en tanınmış aydınlatma markalarından biri. Artemide’yi öne çıkaran ve ürünlerinin dayandığı fikirleri temsil eden değerlerin en önemlisi; tasarıma yönelik yapılan araştırma ve testlerin ekolojik gereklere karşı büyük bir dikkat ve özveriyle yapılması, Artemide aydınlatmaları, çağdaş tasarımın ikonları olarak uluslararası bir düzeyde kabul edilir. Modern sanat ve tasarım koleksiyonlarının çoğu New York Metropolitan Sanat Müzesi. Londra Victoria and Albert Müzesi gibi yerlerde sergileniyor. Dünyaca ünlü tasarımcılarla çalışan marka, LED kullanımındaki teknolojik yenilikleriyle de öne çıkıyor
.
.
Sanat eseri porselen koleksiyonu
Dünyaca ünlü porselen markası Lladro’nun ikinci kuşak temsilcisi ve markanın Yönetim Kurulu Başkanı Angeles Lladro ile İstanbul’daki Prestige mağazasında buluştuk.
Kendinizden biraz bahsedebilir misiniz?
Hem kişisel hem de profesyonel yaşamımda şanslı olduğumu söylemem gerekir. Ailem benim hayatımda her zaman referans olmuştur. Profesyonel hayatımda da babam ve kız kardeşimle birlikte Lladro gibi bir markayı yönetiyor olmaktan dolayı mutluyum. Sanat eğitimi aldığımdan dolayı işimi daha da çok seviyorum.
Lladro’nun tarihçesini öğrenebilir miyiz?
Lladro, 1950lerin ortalarında amcalarım Jose ve Vicente ile babam Juan Lladro tarafından kuruldu. İşe, Valencia’nın yakınındaki Almacera kasabasında küçük bir esnaf atölyesi olarak başlamışlar. Lladro kreasyonları, üç kardeşin beklentilerini aşan dünya çapında prestijli bir kuruluş olmayı başardı.
Koleksiyondaki en yeni parçalar neler?
Lladro hayranları ile buluşturmak üzere senede iki kere önemli koleksiyon lansmanı gerçekleştiriyoruz. Bu yıl muhteşem bir aydınlatma koleksiyonu başlatıyoruz.
Türkiye’de Prestige markası ile olan işbirliğiniz nasıl başladı?
Her zaman mümkün olan en iyi şekilde ve bulabildiğimiz en profesyonel kişiler bizi temsil etsin isteriz. Presüge’in bizim için Türkiyedeki en iyi ortak olmasının sebebi, müşterilerimizin duyarlılığına ne kadar önem verdiğimizi anlamaları ve aynı duyarlılığı kendi müşterilerine de yansıtmaları. Aynı zamanda Lladro felsefesini özümsediklerini de kendilerinde görebiliyoruz.
Lladro için dünyanın en iyi porselen markası olmanın avantajları oluyor mu?
Öncelikle insanların markamıza hayran olması çok güzel bir avantaj. Kreasyonlarımızı oluştururken ulaşılması güç bir hedef belirlememiz gerektiğini de unutmuyoruz.
Lladro Müzesi aynı zamanda okul olarak da hizmet veriyor. Biraz bahseder misiniz?
60 yıl boyunca, Lladro kendi tarihinin her adımını bir hazine olarak sakladı. Lladro Müzesinde sürekli evrim geçiren markamızın yaratıcı ruhunu net ve retrospektif bir şekilde görebilirsiniz. Ayrıca. Lladro’nun önemli parçaları Hermitage ve Faenza gibi dünyanın önemli müzelerinde de sergileniyor. Okula gelince, biz her daim markanın gelişimi ve devamını garanti altına almak için yeni yeteneklerin arayışındayız. Bu sebeple, Lladro ekibinde her zaman yaratıcı gençlere yer vermişizdir.
Derin bir uykuya dalmak için Tempur
Uyku sırasında vücut ağırlığı yatağa tamamen dağılıyor.
BASINÇ AZALTICI ÖZELLİKLİ BU uzay teknolojisini, ürettiği yatak ve yastıklarına uyarlayan ve böylece uyku boyunca vücuda mükemmel bir dinlenme fırsatı sunarak yaşam kalitesini yükselten Tempur. 1996 yılında Amerikan Uzay Vakfı tarafından NASA Sertifikalı Teknoloji mührünü tüm ürünlerinde kullanmaya hak kazandı.
TEMPUR-CLOUD 22
Üst kısmında kullanılan ekstra yumuşak Tempur-Es katmanı yatağa yatar yatmaz rahatlama sağlamasının yanında, Tempur yatakları arasında en yumuşak yapıya sahip olanı. 11 cm alt destek katmanı malzemeye en iyi desteği verirken, vazgeçilmez yumuşaklıkta bir uyku ortamı hazırlıyor.
Uyku sırasında vücut ağırlığını yatağa tamamen dağıtarak, omurgaya her noktadan eşit basınç uygular. Gece boyu baskısızlık hissi ile yeni güne zinde ve dinlenmiş bir şekilde başlamanızı sağlar. 6 cm kalınlığındaki ekstra yumuşak Tempur-Es tabakası aşırı duyarlılık için daha yumuşak formüle sahip. 5 cm kalınlığındaki Tempur malzemesi zihnin yenilemesi ve derin bir uyku için basınç azaltıcı, konforlu ve terapik destek tabakası sağlıyor. 11 cm kalınlığında yüksek derecede esnek poliüretan sünger ise en üst seviyede konfor için destekleyici ana tabakayı oluşturuyor
.
.
Amerikalı ünlü tasarımcı ve iç mimar Joyce Elizabeth, Lazzoni Mobilya için kendi adıyla ürettiği özel koleksiyonuyla tasarım gündemine oturdu. Biz de Türkiye’deki bu ilk projesini, stilini ve yeni koleksiyonunu konuştuk.
Lazzoni’ye özel bir koleksiyon hazırlama fikri nasıl ortaya çıktı?
New York’ta iç mimarlık yapıyorum. Çalışırken aradığım ürünleri Chelsea’deki mağazasında bulmamla başladı tanışıklığımız. Dünya Poker Şampiyonası birincisi PhilGalfond’un teras katı dairesinin dekorasyonunu Lazzoni ürünleriyle dekore ettim. Ardından Lazzoni’deki potansiyeli görüp birlikte çalışma fikrini düşünmeye başladım ve kendi hazırladığım bir koleksiyon oluşturdum.
Nasıl bir çizginiz var?
Trend olan parçaları değil, zamansız tasarımları seviyorum. Yıllar geçse de akıp giden zamanla örtüşebilecek ürünlerden hoşlanıyorum. Temiz hatlar, net, basit, sade çizgiler ve minimal formların hep değerini koruyacağını düşünüyorum. Stilimi de bu şekilde yansıtıyorum. Lazzoni için hazırladığım koleksiyonumu da Lazzoni ile birlikte yarattım. Onların ihtiyacı olan böyle bir stildi ve bu stil de bana çok uyuyordu.
Vizyonlarımız benziyor.
Vizyonlarımız benziyor.
Tasarımın evrensel bir etkisi var mı?
Ufak da olsa değişiklikler var ama tasarım evrensel bir dil. Farklı zevkler olsa da mobilya, dünyadaki herkesin konuşmak istediği uluslararası bir dil. Sade ve güzel bir parçayı herkes beğenebiliyor.
Koleksiyonlarınızda tarzınızı ön plana çıkaran ipuçları…
Spesifik bir imzam ya da her tasarımımda şunu kullanmalıyım diye bir bakış açım yok. Ama birlikte kullanıldığında bana ait olduğu anlaşılan tasarımlarını var diyebiliriz. Farklı tarzlar beraber kullanıldığında, normalde görmediğiniz klasik ve modem birlikteliği, beni tanıtan ipuçları olabilir.
Mekanları doğru kullanma konusunda alternatif çözümler sunuyorsunuz. Birkaç öneri verebilir misiniz?
En çok yapılan yanlış, mekanı hep geniş olarak düşünmek. Bütün aileyle birlikte yemek yemek güzel bir şey ama yer yoksa çözüm üretilmeli. Hem estetik hem de fonksiyonel ürünleri tercih etmek önemli. Böylece mekan genişleyebilir. Her şey fiziksel alan kullanımı değildir. Renk ve algılar üzerinde oynayıp, açık rengin genişlik etkisinden yararlanılabilir. Son bir dokunuş olarak da ayna kullanılabilir.
Tasarımı doğru yapan nedir?
Mekan düşünülerek yapılan tasarım, amacına ulaşmış demektir. Estetik ve kullanım alanı durumlarına göre değerlendirilerek seçilen, kullanıcının ihtiyaçlarına cevap veren ürün, doğru tasarımdır.
0 yorum:
Yorum Gönder